czwartek, 28 marca 2019

Sceną jest świat, w którym dzieje się sztuka - "Mistrz i Małgorzata" na Międzynarodowy Dzień Teatru w Siemaszkowej!

Przedstawiciele Teatru im. W. Siemaszkowej wraz z twórcami spektaklu "Mistrz i Małgorzata" 28 marca oficjalnie zapowiedzieli jego premierę. 


 Arcydzieło literatury światowej Michaiła Bułhakowa jest od lat z przyjemnością wystawiane na deskach teatrów. Tym razem Cezary Iber pokusił się o niecodzienne rozwiązania sceniczne. Bułhakow potrafi dotknąć wielu spraw. Czasami śmiesznych. Próbujemy się konfrontować.
- Przedstawi tę powieść jak chce - podkreśla dyrektor Jan Nowara.

Dagny dodaje dodatkowy poziom do Małgorzaty, którego ja sobie nie wyobrażałem!

 Nieocenionym wsparciem dla niego była doskonale dobrana obsada aktorska, w tym tytułowi bohaterowie: Dagny Cipora i Krzysztof Boczkowski. Reżyser pomimo własnych wizji zdał się na talent aktorów - Dagny dodaje dodatkowy poziom do Małgorzaty, którego ja sobie nie wyobrażałem! 
Jestem zaszczycona kontaktem z Cezarym. Małgorzata wydaje mi się emocjonalna! - dodaje Dagny Cipora. 


 Spektakl jest częścią naszego życia. To jest 2 - 3 miesiące. Czekamy na efekt. - podkreśla reżyser.
Obsada jest dwudziestoosobowa i niektórzy aktorzy trafili do spektaklu z zewnątrz. - Jeżeli mam zespół, z którego muszę wybrać to jest to prostsze. Muszę zwracać na wyobraźnię i ruchy (aktorów) - informuje Cezary Iber. Ciekawostką będzie wprowadzenie do spektaklu lalek, które mają za zadanie wykreować drugie spojrzenie na świat.

 Tak naprawdę sceną jest świat, w którym dzieje się sztuka - podsumowuje scenograf Robert Rumas.
W rzeszowskiej wersji spektaklu będzie można zobaczyć niemal wszystkie przestrzenie: miłosną, biblijną, magiczną i zabawną. Oczywiście głównym wątkiem będą zmagania się Wolanda - Szatana z Bogiem - zaznacza reżyser.

 Premiera "Mistrza i Małgorzaty"w reżyserii Cezarego Ibera już 30 marca o godz. 18.00 w Teatrze im. W. Siemaszkowej.  













Kinga Kuźniar

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.