Na Politechnice Rzeszowskiej 19 października b.r. odbyła się konferencja pt.: "Nauki o zarządzaniu i jakości wobec współczesnych wyzwań nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu".
Inicjatorką i dowodzącą wydarzeniem była Przewodnicząca Komitetu Naukowego prof. dr hab. Beata Zatwarnicka-Madura.
Jednym z prelegentów był Krzysztof Kubacki, który jest profesorem, pracownikiem naukowym w Auckland University of Technology w Nowej Zelandii. Wcześniej pracował w Wielkiej Brytanii w University of Glamorgan, University of Wales w Aberystwyth oraz Keele University oraz na Griffith University w Australii. Jest również profesorem wizytującym na University of Lethbridge w Kanadzie oraz na Politechnice Białostockiej.
Sam przyznaje, że do Anglii wyjechał za narzeczoną i dalej jego zawodowe losy potoczyły się właśnie tam i w pozostałych anglojęzycznych krajach. W sprawie marketingu podkreśla, że wymaga on głębokich przemian. Świadomość ludzi co do jakości produktów i tendencji do manipulacji np. reklam sprawia, że dotychczasowe podejście marketingowe nie sprawdza się. Sam uczy studentów indywidualnego podejścia do człowieka w marketingu czy w ogóle przekazie reklamowym. Rzadko, która osoba widząc kolorowy i ładnie opakowany produkt w reklamie kupi go bez zastanowienia się nad jego jakością. Ładne opakowanie, w którym nic tak naprawdę nie ma to oszustwo producentów czy dystrybutorów grające rolę tylko krótkoterminowo. Raz zawiedziony klient nigdy więcej nie kupi właśnie produktu ani innego danej firmy. Do tego przekaże opinię dalej innym osobom. Reklama i jej przekaz opierający się głównie na emocjach, która była skuteczna w latach dziewięćdziesiątych obecnie już nie jest. Klienci czytają etykiety i sprawdzają skład produktów. To wynika ze sporej zachorowalności społeczeństwa na różnego rodzaju choroby jak alergie czy wysypki niewiadomego pochodzenia oraz choroby układu krążenia.
Prelekcję wygłosił też prof. Maciej Mitręga będący kierownikiem Katedry Zarządzania Relacjami Organizacji na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz przewodniczącym Komitetu Naukowego Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości UE. Główny obszar jego zainteresowań naukowych koncentruje się na wykorzystaniu dynamicznych możliwości w marketingu i zarządzaniu, publikował w czołowych periodykach, takich jak International Journal of Operations & Production Management, Long Range Planning Industrial Marketing Management, Journal of Business Research oraz International Marketing Review. Prof. Mitręga omówił networking w odniesieniu do produktywności badawczej.
Prof. dr hab. inż. Dariusz Siemieniako z Politechniki Białostockiej skoncentrował się na sile w relacjach międzyorganizacyjnych jako perspektywie systemowej.
Na zakończenie pierwszego dnia konferencji odbyła się debata, w której uczestniczył przedstawiciel między innymi Axelo i Pratt & Whitney. Podczas debaty mówiono o radzeniu sobie w trakcie kryzysu i doboru pracowników. Karol Fill – Menedżer ds. zarządzania i logistyki w LJ Sp. z o.o. Sp.k. podkreślił, że kreatywni pracownicy są jak najbardziej. Natomiast Andrzej Czarnecki – Dyrektor ds. Komunikacji, Pratt&Whitney Poland i Dariusz Domagalski – Wspólnik zarządzający w AXELO Prawo i Podatki zaznaczyli, że nie warto iść pod prąd i tacy ludzie mogą wywoływać bałagan. Czy strach ma wielkie oczy? Ten temat chyba należy nadal kontynuować, bo przecież jeśli pójście pod prąd może pomóc filmie to czemu z tego rozwiązania nie skorzystać. Poza tym bałagan nie jest domeną ludzi kreatywnych, a problemem współpracowników obawiających się takich ludzi ze względu na utratę pracy.
W trakcie wydarzenia poruszono tematy takie jak:
- Zarządzanie produktem
- Zarządzanie relacjami z klientem
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Zarządzanie marketingiem
- Zarządzanie międzykulturowością organizacji
- Rola innowacyjności w kształtowaniu jakości
wyrobów i usług
- Społeczne i ekonomiczne aspekty zarządzania
w organizacjach
- Sztuczna inteligencja i automatyzacja procesów biznesowych
- Gospodarka o obiegu zamkniętym – racjonalne gospodarowanie zasobami
- Trendy w zachowaniach konsumentów
- Marketing w mediach społecznościowych
- Zarządzanie zmianą w organizacji
- Społeczna odpowiedzialność organizacji
- Zarządzanie przedsiębiorstwem w czasie
pandemii COVID-19
- Marketing business-to-business
- Marketing doświadczeń
- Marketing sportu
- Marketing treści (content marketing)
- Praktyki zarządzania kryzysowego
- Nowe technologie w marketingu
- Marketing miejsc
Kinga Kuźniar
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.